وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی
عباس محمدی معلم کلایی
۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۴

چراغ راه هسته ای

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) روز گذشته در دیدار مسئولان نظام درباره مسائل کشور، ازجمله اقتصاد مقاومتی و گفت‌وگوهای هسته‌ای بیانات بسیار مهمی ایراد کردند که در این نوشتار کوتاه از بین نکات مهم مربوط به گفت‌وگوهای هسته‌ای به چند نکته اشاره می‌شود:

1- خطوط قرمز؛ امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در این بخش به‌صراحت محدودیت‌های بلندمدت 10، 12 ساله را رد و بر زمان مورد قبولی که به طرف مقابل اعلام کردند، تأکید نمودند. موضوع دوم وضعیت ادامه کار تحقیقی در این بازه محدودیت بود که ادامه کار تحقیق و توسعه و ساخت‌وساز در این بازه را اعلام کردند. سومین موضوع نیز لغو تمام تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی شورای امنیت، کنگره آمریکا، دولت آمریکا به هنگام امضای موافقت‌نامه بود. مخالفت قاطع با بازرسی‌های غیرمتعارف، پرس‌وجو از شخصیت‌های ایرانی و بازرسی از مراکز نظامی چهارمین محور مهم این بخش بود.

2- ثبوت مواضع؛ ایشان یادآور شدند درباره مسائل هسته‌ای هر آنچه برای عموم مردم می‌گویند، در جلسات با مسئولان هم گفته می‌شود و هرسخنی دال بر چشم‌پوشی از خطوط قرمز در جلسات خصوصی دروغ است.

3- تمجید از مذاکره‌کنندگان؛ معظم‌له مذاکره‌کنندگان ایرانی را افرادی امانتدار، غیرتمند، شجاع و متدین که با غیرت ملی و دقت کامل قصد بازکردن گره و پیش‌بردن کار کشور را دارند، خواندند و فرمودند: البته آنها ممکن است در تشخیص و عمل خطا کنند؛ اما متدین و غیورند.

4- تنبه منتقدان؛ امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با تأیید اصل مقوله انتقاد و لازم و کمک‌کننده دانستن آن به این واقعیت هم توجه دادند که انتقادکردن از عمل‌کردن آسان‌تر است؛ چراکه دیدن عیب‌های طرف مقابل راحت است؛ اما درک دشواری‌ها و نگرانی‌های او مشکل است؛ با این‌حال، ایشان در ادامه یادآور شدند، حرف من نباید مانع ادامه انتقادها شود؛ اما متوجه باشیم که تیم هسته‌ای برخی از مسائل مورد انتقاد را می‌داند؛ اما بعضی ضرورت‌ها، او را به برخی اقدامات می‌کشاند.

فرازهای فوق دربرگیرنده مهم‌ترین بخش‌های داخلی مباحث هسته‌ای است که چنانچه همه عوامل دخیل در بحث هسته‌ای دقیقاً به آن توجه و به وظیفه خود چه وظایف یک‌جانبه و چه وظایف تعاملی عمل کنند، برون‌داد آن به تقویت کلی مواضع هسته‌ای ایران منجر می‌شود. ان‌شاءالله
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۳
عباس محمدی

چراغ راه هسته ای

نظرات  (۲)

۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۱۳ مــسیــرا
باسلام.
سایت مسیرا با تمام فعالان سایبری تبادل لینک و بنر می کند.
بزرگوار از شما درخواست می کنیم خبر دهید.

لینک تبادل بنر:     http://masira.ir/links.html
یاعلی
۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۱۴ تبادل لینک رایگان
سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید

تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما

پیج رنک سایت ما 2 می باشد


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی