وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی
عباس محمدی معلم کلایی
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۰۶

اقدام وعمل شعار نیست

سال نو با فرارسیدن بهار طبیعت آغاز شده و امید به تحول و حرکت به سمت تعالی و پیشرفت در میان مردم این سرزمین شکوفا شده است، سالی که پایان آن نیز همچون آغازش فاطمی خواهد بود.

در این بین بر اساس سنت حسنه نام‌گذاری سال‌ها که چند سالی است از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی دنبال می‌شود، ایشان عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را برای سال جاری برگزیده‌اند. در پس این نام‌گذاری دو نکته قابل توجه نهفته است که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

اولین نکته آن است که از نگاه رهبری همچنان توجه به اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی و تلاش برای استقلال اقتصادی در صدر اولویت‌های امروز نظام اسلامی قرار دارد. در حقیقت، با آنکه تقابل نظام اسلامی و جهان غرب در تقابلی همه‌جانبه اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و... قرار دارد، اما آنچه امروز به مهم‌ترین راه نفوذ دشمن بدل شده، مسئله وابستگی اقتصادی است که معظم‌له راه مقابله با آن را در اتخاذ راهبرد اقتصاد مقاومتی می‌دانند.
اقتصاد مقاومتی که شاخص و ویژگی آن استقلال اقتصادی و خروج از وابستگی، توجه به مسئله تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، مسئله‌ تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود و مواردی از این قبیل است، نه تنها مقوله‌ای است که کارشناسان اقتصادی بدان تأکید دارند، بلکه مسئله مبتلابهی است که مردم آنها را حس کرده و به مطالبه این روزها‌ی‌شان تبدیل شده است.
نکته دوم درباره نام‌گذاری سال جدید تأکید رهبر معظم انقلاب بر «اقدام و عمل» است. به واقع باید گفت، دنبال کردن اقتصاد مقاومتی از مرحله بحث‌های نظری فرا رفته و به مطالبه و گفتمانی فراگیر بدل شده است که در سال جدید دیگر تحقق عینی آن از دولتمردان طلب می‌شود و دولت و مسئولان ذی‌ربط باید با همه توان برای اجرایی کردن آن تلاش کنند. به راستی، پایان امسال، ایستگاه پایانی دولت یازدهم برای پاسخگویی در برابر مردم است تا به طور عینی و عملیاتی‌شده توضیح دهد که چه اقداماتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی