وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی
عباس محمدی معلم کلایی

محمدجواد ظریف می‌گوید اشتباه کرده است؛ اشتباه کرده که به گفته‌ها و قول‌های جان کری، وزیر خارجه دولت باراک اوباما در مذاکرات هسته‌ای اعتماد کرده است. اعترافی دیرهنگام و به غایت تلخ! ولی چرا این گفته وزیر امور خارجه دولت یازدهم تا این حد تلخ و البته قابل سرزنش است؟
محمدجواد ظریف، نماینده جمهوری اسلامی ایران که قطعاً تمام تلاش خود را برای دست یازیدن به بهترین توافق به کار بسته و بر حسن نیت وی تردیدی وجود ندارد، اما به دلیل اعتماد به گفته‌های دولت ایالات متحده آمریکا قابل سرزنش و مذمت است؛ آمریکایی که سابقه سال‌ها بدعهدی و دشمنی‌اش با ایران، نه برای فرد مطلع و تحصیلکرده‌ای چون او، بلکه برای همه مردم ایران چون روز روشن است. محمدجواد ظریف را باید این روزها شایسته سرزنش دانست؛ زیرا در طول مذاکرات رهبر معظم انقلاب بارها و بارها درباره اطمینان نکردن به دشمن توصیه کرده و به صراحت هشدار داده بودند، در پس نشست و برخاست‌های دیپلماتیک و لبخندهای مرسوم این فضا یادتان نرود که با دشمن روبه‌رو هستید و فراموش نکنید با دشمنی عهدشکن و بدپیمان در حال مذاکره‌اید. 
افکار عمومی امروز محق است که دولت یازدهم و تیم مذاکره‌کننده آن را سرزنش کند؛ چرا که همین تیم در دولت هشتم و در توافق‌نامه سعدآباد طعم بدعهدی و مصادره به مطلوب‌های طرف مقابل را چشیده بود! مصادره به مطلوب‌ها و برداشت‌های دوگانه از کلمات توافق که به تعطیلی و پلمب تأسیسات هسته‌ای کشورمان منجر شده بود! 
با توجه به همین دلایل و شواهد است که هرگز نمی‌توان از دولت و وزارت خارجه این اشتباه را پذیرفت؛ اشتباهی که کشور را به توافقی طولانی‌مدت پایبند کرده است که از یک سو  طرف مقابل به راحتی با سوءاستفاده از خلأها و بی‌توجهی به قول‌های درج نشده‌اش در توافق تعهدات خود را یکی پس از دیگری نقض می‌کند و از سوی دیگر کشورمان گرفتار بندها و تفسیرهای چندگانه شده و باید مو به مو توافق را اجرا کند! 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی