وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی
عباس محمدی معلم کلایی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مستان پیروزی مراقب اسب تروا باشید

مساله "نفوذ" بیگانگان در درون نظام سیاسی و تلاش برای تاثیرگذاری و تغییر روندها و تصمیم‌گیری‌ها مطابق با اراده دشمن، یکی از ترفندهای تاریخی است که در طول قرن‌ها در روابط بین کشورها و قدرت‌ها جریان داشته است. آنچه در طول این ادوار تغییر یافته، شیوه‌ها و مکانیزم‌هایی است که امر نفوذ را محقق می‌سازد.

با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در منطقه حساس خاومیانه و با محوریت یافتن ایدئولوژی اسلامی که در تقابل و نفی شرق و غرب معنا می‌یافت، راهبرد نفوذ و براندازی نیز بلافاصله در دستورکار بیگانگان و دشمنان ملت ایران قرار گرفت و در طول قریب به چهار دهه اخیر با اشکال مختلف دنبال شد.

مذاکرات دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی در دو سال اخیر برای حل مناقشات هسته‌ای، علی‌رغم دستاوردهای مثبتی که به همراه داشته، ما را در شرایط جدیدی قرار داده که فرصت‌هایی را برای نفوذ بیگانگان فراهم آورده است. این تهدید توسط چشمان تیزبین حکیم فرزانه انقلاب اسلامی به موقع مشاهده و رصد شده و معظم له با رهنمودهای خود به ضروت توجه و مقابله با آن هشدار دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۰:۴۷
عباس محمدی
خبرگان رهبری
پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد که با توجه به گذشت یک دهه از برگزاری انتخابات دور قبل و با توجه به تغییر شرایط کشور، این دوره از انتخابات با حساسیت‌های ویژه‌ای روبرو است. برخی از ویژگی‌های موثر در انتخابات اسفندماه ۹۴ را چنین می‌توان برشمرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۸:۴۱
عباس محمدی

شورای نگهبان سایر کشور ها

همه نظام‌های سیاسی دارای قانون اساسی، به منظور حفاظت از اصول خود سازوکارهایی را پیش‌بینی می‌کنند تا قانون اساسی مورد غفلت قرار نگیرد و از مسیر اصلی خارج نشود. بر همین اساس نهاد نظارتی در این ساختار، وظیفه جلوگیری از گریز از قانون اساسی را برعهده دارد که البته این سازوکارها متناسب با ساختار سیاسی- حقوقی تعریف شده آن جامعه است. به عنوان مثال، روش کنترل مصوبات در آمریکا به شیوه قضایی و در فرانسه به شیوه سیاسی است و در جمهوری اسلامی ایران نیز روش کنترل و نظارت توسط نهاد شورای نگهبان صورت می‌گیرد و شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مقررات را از جهت مطابقت با قانون اساسی و مطابقت با شرع مقدس اسلام انجام می‌دهد که البته ساختاری کاملا متفاوت با سایر ساختارهای دیگر کشورها دارد ولی در بعد نظارتی همه نهادهای نظارتی در سایر کشورها هم به نوعی از نظارت استصوابی برخوردار هستند و همه دستگاه‌ها باید نظر نهاد نظارتی خود را اجرا کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۳
عباس محمدی

tahrim

نمایندگان آمریکا، انگلیس، اسپانیا و فرانسه در نشست کمیته نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در ساعت‌های پایانی روز سه‌شنبه که تا بامداد امروز به طول انجامید، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کردند. «رومان اویارزون»، نماینده دائم اسپانیا در این نشست مدعی شد، تهران قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده است. نماینده چین ضمن حمایت از تصویب قطعنامه‌ پیشنهادی گروه 1+5 در شورای حکام، از همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس نقشه ‌راه مورد توافق استقبال کرد. نماینده انگلیس، ایران را به نقض بند 9 قطعنامه 1929 متهم کرد و واکنش شورای امنیت به این موضوع را خواستار شد. نماینده روسیه، گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشان‌دهنده نبود مواد و فعالیت‌های اعلام‌نشده در برنامه هسته‌ای ایران دانست و تأکید کرد، ایران به تمامی تعهداتش ذیل پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی یا ان‌پی‌تی پایبند بوده است. نماینده فرانسه در شورای امنیت از کمیته تحریم‌های شورای امنیت خواست، به اقدام ایران در آزمایش موشکی که به گفته او نقض قطعنامه 1929 است، واکنش نشان دهد. در پایان این نشست هم سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل، ایران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرد و از اهمال این نهاد بین‌المللی در آنچه به گفته وی پاسخ قاطع به تهران بود، انتقاد کرد!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۵
عباس محمدی

چاه مکن بهر کسی

روز گذشته اتفاق عجیب و تأمل‌برانگیزی در منطقه روی داد و عربستان به همراه 34 کشور دیگر، ائتلاف ضد تروریسم تشکیل داد. این مسئله آن چنان مضحک و عجیب است که هیچ کارشناسی نمی‌تواند نگاه تمسخرآمیزی به آن نداشته باشد، چرا که پدرخوانده تروریست‌ها، در طنزی تاریخی رهبر ائتلاف مبارزه با تروریست‌ها شده است. در بیانیه‌ای که خبرگزاری عربستان در این‌باره صادر کرده، آمده است که ائتلاف جدید به رهبری عربستان خواهد بود و مقر آن نیز در ریاض است. تشکیل این ائتلاف نمایشی از چند جنبه قابل تأمل است: اول اینکه عربستان در مقام رهبر این ائتلاف، خود منشأ و عامل اصلی ترویج تروریسم شناخته می‌شود. بنابراین، کشوری که خود از حامیان اصلی تروریست‌ها در منطقه است، هیچ‌گاه صلاحیت تشکیل ائتلاف علیه تروریسم را نخواهد داشت. دوم اینکه بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم در جهان عرب، از جمله سوریه و عراق در این ائتلاف حضور ندارند و این ضعف اصلی آن را نشان می‌دهد. حضور نداشتن این کشورها در ائتلاف نمایشی عربستان در حالی است که برخی ریز کشورها، مانند بنین، ساحل عاج و توگو که در اداره امور خود نیز ناتوان هستند، در ائتلاف حضور دارند؛ اما مهم‌ترین چالش ائتلاف جدید عربستان این است که ائتلاف سعودی علیه یمن در 9 ماه گذشته نتوانسته است در برابر چند قبیله یمنی که سلاح‌های پیشرفته زیادی نیز در اختیار ندارند، موفقیتی کسب کند و حتی باید گفت که شکست نیز خورده‌اند. بنابراین، توانایی ائتلاف جدید نیز قطعاً محل شک و تردید است. با توجه به این چالش‌ها می‌توان نتیجه گرفت که هدف اصلی عربستان از یک سو جبران شکست‌های چند سال گذشته در منطقه است و از سوی دیگر این کشور سعی دارد با این اقدام، چهره خود را در زمینه حمایت از تروریسم تطهیر کند؛ در حالی که  چهره  آل‌سعود با چنین اقدامات نمایشی پاک نخواهد شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۱:۱۷
عباس محمدی