وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی
عباس محمدی معلم کلایی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

 

انقلاب مشروطه یکی از نهضت‌هایی بود که بر اساس اظهار نظر روشن‌فکران دینی و سکولار، با نیروی مذهب و با هدایت علما به پیروزی رسید. با این حال، انقلابی که بسیاری از افراد به آن به عنوان سرآغاز رهایی کشور از استبداد می‌نگریستند، چنان دچار انحراف شد که در کمتر از دو دهه، رضاخان میرپنج توانست با استفاده از زور و با حمایت انگلستان به سلطنت برسد و دوباره استبداد را به کشور بازگرداند. اما چه مسئله‌ای باعث شد چنین جنبشی که از حمایت همه‌جانبه‌ی مردم و روحانیون برخوردار بود به انحراف کشیده شود. مقاله‌ی حاضر، با بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌شناسی مشروطه، به بررسی این مسئله می‌پردازد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۵ ، ۲۳:۱۸
عباس محمدی

پس از پیروزی دونالد ترامپ عده‌ای از هم‌حزبی‌های وی، به ویژه مشاوران سیاسی و امنیتی او در اظهارنظرهای خود به بهانه نقض برجام خواستار تحریم‌های جدید برای توقف ساخت موشک بالستیک ایران شده‌اند. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۹:۳۸
عباس محمدی

در حالی که رئیس دولت یازدهم حتی از تریبون جشن بزرگ انقلاب اسلامی برای بزرگنمایی فسادهای دولت قبل عبور نکرد و در ۲۲ بهمن ماه سال ۹۲ که رسانه‌های خارجی توجه ویژه‌ای، به آن دارند و مسئولان کشورهای مختلف در آن حضور می‌یابند، نیز به جای صحبت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، مسائلی از این قبیل را بیان کرد

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۲۰:۰۹
عباس محمدی

 عزیزان بدانند که معارف دین را باید از عالمان راستگو و امین فراگیرند. چنانچه در روایات متعددی به این مهم اشاره شده است. نه کسانی که با جعل و تحریف در واقعیات به دنبال رسیدن به اغراض شخصی یا گروهی خود هستند و حتی از دروغ بستن به سرور شهیدان سلام الله علیه و مخدوش کردن آرمانهای عزتمند عاشورا نیز ابایی ندارند.

مدتی است مطلبی از سوی یک سخنران[1] در ایام محرم امسال بر سر زبان‌ها می‌گردد که لازم است در نقد آن، چند سطری نوشته شود. این احساس وظیفه نگارنده صرفا به جهت سستی و کذب بودن مطالب مطروحه نیست، و تنها به این علت هم نیست که سخنران مذکور مانند نگارنده در کسوت مبلغ و صیانت کننده از دین و معارف دین است. بلکه آنچه نگارنده را موظف به نوشتن کرد این بود که اولا مطالب مذکور دروغی بزرگ و تحریفی خطرناک در رابطه با حماسه عظیم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، و ثانیا این مطالب از سوی جریانی خاص و با اهدافی مشخص در رسانه ها برجسته شده است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۱۱:۲۸
عباس محمدی