وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی

چه رها ،چه بسته مرغی که پر و بالش شکسته باشد

وبگاه شخصی عباس محمدی معلم کلایی
عباس محمدی معلم کلایی

۱۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

نرم‌افزارهای اجتماعی تلفن‌های همراه مزایا و کاربردهای گوناگونی برای کاربران دارند. در واقع بازار رو به رشد و رقابت بین شرکت‌ها برای ارائه‌ی خدمات جدید و افزایش تعداد کاربران این رسانه‌ها و نرم‌افزارها شاهد این مسئله است. یکی از مزایای مهم این نرم‌افزارها تسهیل ارتباطات میان‌فردی، گروهی و جمعی است. این نرم‌افزارها محدودیت‌های زمانی و مکانی ارتباط در جهان واقعی را از بین برده‌اند و نوع آرمانی ارتباطات را گسترش داده‌اند؛ ارتباطی که در آن ارسال، دریافت، ویرایش و پردازش اطلاعات به‌راحتی، سهولت و سرعت انجام می‌شود. مسائلی که در گذشته بخش زیادی از آن‌ها تنها از خصوصیات ارتباطات جمعی بود، امروزه در اختیار کاربران اینترنت و تلفن‌های همراه نیز قرار دارد. از میان مزایا و کاربردهای نرم‌افزارهای اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۲۵
عباس محمدی
چاه مکن بهر کسی

اوضاع پایتخت عربستان روز چهار شنبه و پنجشنبه در درگیری بین نیروهای امنیتی و گروه‌های مسلح حالت امنیتی به خود گرفته است.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۵۳
عباس محمدی
mohammadi57.blog.ir

پس از اینکه حاج قاسم سلیمانی در نامه ای اعتراض خویش را به ساخت فیلمی پیرامون خودشان بیان کردند. حالا نامه شیخ جابر رجبی رزمنده حشد الشعبی به حاج قاسم بابت این ناراحتی در اختیار اویس قرار گرفته، نامه ای با حرف های شنیده نشده از حاج قاسم و..

به نام خدا

خدمت سردار رشید اسلام فخر انسانیت قاسم سلیمانی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۱۷
عباس محمدی

mohammadi57.blog.ir

«با آنکه از نظر واردات ارتباطاتی، ایران سخت‌ترین محدودیت‌ها را دارد با این حال، تکنولوژی‌های اطلاعاتی در این کشور در سطح بالایی قرار دارند و ایران در کنار روسیه از قدرتمندترین کشورها در زمینه‌ی جنگ مجازی محسوب می‌گردد.» (CNNreport, February 2003)

فضای مجازی فضایی است که قوانین خاص خود را دارد. امروزه تهدیدها در قالب شبکه‌های رایانه‌ای و مخابراتی رو به افزایش است. بخش‌های کلیدی اقتصاد تمامی کشورها در حال حاضر، از جمله امکانات دولتی و خصوصی، بانک‌داری و امور مالی، حمل‌ونقل، تولید، پزشکی، آموزش و پرورش و دولت، همگی برای انجام عملیات روزانه وابسته به رایانه هستند. فضای مجازی ابزاری برای قدرت و ثروت است. اگر از آن استفاده نکنیم دیگران از آن استفاده خواهند کرد و آن هم برضد ما. گاهی به دلیل ناشناخته بودن منبع حمله؛ فضای مجازی به مکانی ایده‌آل برای جنگ تبدیل شده است. برآورد سال گذشته نشان می‌دهد که دولت آمریکا از محل حملات سایبری در جهان، 100 میلیون دلار خسارت دیده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۱۶
عباس محمدی

mohammadi57.blog.ir

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان در بیستم فرودین ماه سال جاری را می‌توان منشوری از رهنمودهای معظم‌له در برهه‌ی کنونی مذاکرات هسته‌ای برشمرد. نظر به جامع بودن این بیانات، اندیشکده برهان تصمیم به محوریابی این رهنمودها گرفته است که پس از محوریابی در چهار دسته‌ی کلی الف- وضعیت بیانیه سوئیس، ب- اصول و مبانی کلی در مذاکرات هسته‌ای، ج- توصیه‌هایی به مذاکره‌کنندگان و مردم و د- خطوط قرمز مذاکرات آتی؛ قابل‌طبقه‌بندی است.

برای مطالعه دقیق‌تر و مداقه بیشتر بر روی جزئیات این بیانات مهم و راهبردی، محوریابی و طبقه‌بندی موضوعی این بخش از بیانات معظم‌له در خصوص مذاکرات هسته‌ای، تقدیم به شما عزیزان می‌گردد:
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۰۹
عباس محمدی

 فاطمه سلام‌الله‌علیها از جهاتی به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم شباهت دارد. یکی از این شباهت‌ها در حجت بودن است. بر اساس آیه «کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ یَکُونَ الرَّسُولُ عَلَیْکُمْ شَهِیداً» (بقرة: 143) و روایات ذیل آن، ائمه علیهم‌السلام‌ حجت خدا بر مردم هستند و رسول خدا حجت بر امامان. همچنین فاطمه سلام‌الله‌علیها حجت خدا بر ائمه است. چنانچه در تفسیر اطیب البیان از امام عسکری علیه‌السلام‌ نقل شده است: «نحن حجج اللّه على خلقه، و جدّتنا فاطمة رحجة اللّه علینا» (ج 13، ص 235). ما حجت‌های خدا بر خلقیم و جده ما فاطمة حجت خدا بر ما است.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۳۳
عباس محمدی

"عبدالعزیز آل شیخ" مفتی عربستان گفت: مرد می تواند یکی از اعضای بدن همسر خود یا تمام آن را در صورت گرسنگی شدید بخورد.

این مفتی سعودی چنین فتوایی را "دلیلی بر جانفشانی و اطاعت زن از شوهر دانسته به نحوی که زن حس کند هر دو، در نهایت یک جسم واحد" می شوند.

این فتوای عجیب جنجال گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر برانگیخته و کاربران را شوکه کرده است.

آل شیخ چند هفته پیش نیز مجوز ازدواج دختران زیر سن ۱۵ سال را صادر کرد. بحث ازدواج دختران کم سن و سال و زیر سن قانونی جنجال اجتماعی، قانونی و حقوقی در عربستان سعودی به راه انداخته است. در ماههای گذشته روزنامه های محلی عربستان به بررسی این نوع ازدواج پرداخته که در آن دختر بچه ها مجبورند با مردانی هم سن پدر یا پدربزرگ هایشان ازدواج کنند. این نوع ازدواج ها بیشتر به انگیزه تامین منافع صورت می گیرد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۵۶
عباس محمدی

در این نوشتار به‌طور اجمالی با بررسی زوایای مختلف حضور داعش و سیر مبارزه با این گروه تروریستی در عراق تا عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین، به بررسی نقش این عملیات در ایجاد اتحاد میان شیعیان و اهل­ سنت عراق خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۳۵
عباس محمدی

سرانجام مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۵+۱ پس از ۱۶ ماه (که فقط مرحله آخر آن در لوزان ۹ روز به طول انجامید و برای توافق بر سر صدور یک بیانیه در شب پایانی با ۹ ساعت‌وربع مذاکره یک رکورد بر جای گذاشت)، با صدور بیانیه‌ای به پایان رسید. هرچند هنوز نوشتن توافق و اجرای آن باقی است و اگر تفاسیر فعلی طرف‌های مذاکره بخواهد در متن و اقدامات مربوط به توافق هم ادامه یابد، از هم‌اکنون می‌توان تزلزل و شکنندگی را برای آن پیش‌بینی کرد. به خصوص اینکه آمریکایی‌ها سابقه طولانی در عدم پایبندی به قرارها و وعده‌ها داشته‌اند و لذا این امر ابهاماتی جدی برای تداوم و استحکام آن رقم زده است.

اما آنچه مسلم است اینکه در شرایط پس از صدور بیانیه، برای هر نوع قضاوتی باید چند نکته را مد نظر قرار داد:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۳۴
عباس محمدی

فکت شیت یا متنی که وزارت خارجه امریکا منتشر کرده است تفاوت های فاحشی با متن منتشرشده وزارت خارجه ما و حتی بیانیه قرائت شده آقای ظریف دارد که به برخی از این تفاوت ها و تناقضات می پردازیم:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۵۷
عباس محمدی